Jelle Steenbergen Wouter Noordijk
Dit artikel kwam tot stand met behulp van de partners van Drink Inspiration.
De traditionele frisdrankmarkt kantelt. Minder calorieën en een beter verhaal lijken de sleutels tot succes. Wat is er nieuw op de markt, en hoe gaan die nieuwe producten de uitdaging aan met de gevestigde natte orde?
1 / 4
Op het gebied van bruiswater is Lacroix wereldwijd heer en meester. De nieuwste smaak is Key Lime. Ook deze variant maakt kans om een cult-hit te worden. Lacroix is in de Verenigde Staten het merk waar andere merken alleen maar van kunnen dromen.
Het merk heeft een bepaalde ontastbare combinatie gevonden van uitstraling, design, en smaak waardoor millennials er massaal mee weglopen. Wie het succes van Lacroix kan kraken, zit op een goudmijn.
2 / 4
Caleb’s Kola werd in 2015 in Brooklyn, New York gelanceerd, maar gaat nu ook Nederland veroveren. Caleb’s Kola zet vol in op het verhaal achter het product. Met passie, natuurlijke ingrediënten en een origineel recept – gebaseerd op een van de allereerste cola recepten ter wereld – zet het kleine toegewijde team van Caleb’s een bijzondere cola neer.
Caleb’s is ontworpen om goed te passen bij wat zij zelf urban food noemen. Hamburgers, bijvoorbeeld, maar ook streetfood klassiekers als taco’s en gegrilde kip. Verder hebben verschillende gerenommeerde bartenders Caleb’s al uitgebreid getest in de mix, met succes.
3 / 4
Bruiswater - met een smaakje - is een miljardenindustrie, die alleen maar verder lijkt te groeien. Vooral de nieuwe generatie loopt weg met de caloriearme, lichte en vrolijke bruiswaters.
Pepsi komt nu met Bubly. Wat vooral opvalt is de vormgeving. De hele lijn is superstrak en kleurrijk ontworpen. Een drankje waarmee je gezien wilt worden, zeker op social media.
4 / 4
IJsthee is nog altijd zeer populair. Coca-Cola komt nu met Fuze Tea. Een ijsthee die zich onderscheidt door een focus op beleving en duurzaamheid. Fuze Tea is niet compleet zonder een bijpassende perfect serve, waarmee de nadruk ligt op ervaring in plaats van op het product zelf.
Samen met een duurzaamheidsbeginsel draagt de beleving volgens Coca-Cola bij aan het echte verhaal achter een product, en is dat waar consumenten naar op zoek zijn in de horeca.
Jelle Steenbergen Wouter Noordijk
Dit artikel kwam tot stand met behulp van de partners van Drink Inspiration.
De traditionele frisdrankmarkt kantelt. Minder calorieën en een beter verhaal lijken de sleutels tot succes. Wat is er nieuw op de markt, en hoe gaan die nieuwe producten de uitdaging aan met de gevestigde natte orde?
Op het gebied van bruiswater is Lacroix wereldwijd heer en meester. De nieuwste smaak is Key Lime. Ook deze variant maakt kans om een cult-hit te worden. Lacroix is in de Verenigde Staten het merk waar andere merken alleen maar van kunnen dromen.
Het merk heeft een bepaalde ontastbare combinatie gevonden van uitstraling, design, en smaak waardoor millennials er massaal mee weglopen. Wie het succes van Lacroix kan kraken, zit op een goudmijn.
Caleb’s Kola werd in 2015 in Brooklyn, New York gelanceerd, maar gaat nu ook Nederland veroveren. Caleb’s Kola zet vol in op het verhaal achter het product. Met passie, natuurlijke ingrediënten en een origineel recept – gebaseerd op een van de allereerste cola recepten ter wereld – zet het kleine toegewijde team van Caleb’s een bijzondere cola neer.
Caleb’s is ontworpen om goed te passen bij wat zij zelf urban food noemen. Hamburgers, bijvoorbeeld, maar ook streetfood klassiekers als taco’s en gegrilde kip. Verder hebben verschillende gerenommeerde bartenders Caleb’s al uitgebreid getest in de mix, met succes.
Bruiswater - met een smaakje - is een miljardenindustrie, die alleen maar verder lijkt te groeien. Vooral de nieuwe generatie loopt weg met de caloriearme, lichte en vrolijke bruiswaters.
Pepsi komt nu met Bubly. Wat vooral opvalt is de vormgeving. De hele lijn is superstrak en kleurrijk ontworpen. Een drankje waarmee je gezien wilt worden, zeker op social media.
Deel deze pagina!
IJsthee is nog altijd zeer populair. Coca-Cola komt nu met Fuze Tea. Een ijsthee die zich onderscheidt door een focus op beleving en duurzaamheid. Fuze Tea is niet compleet zonder een bijpassende perfect serve, waarmee de nadruk ligt op ervaring in plaats van op het product zelf.
Samen met een duurzaamheidsbeginsel draagt de beleving volgens Coca-Cola bij aan het echte verhaal achter een product, en is dat waar consumenten naar op zoek zijn in de horeca.